Misja i wizja

 

Piątkowska Szkoła Społeczna im. dr Wandy Błeńskiej

herb_rp_aleksander.bakc2009.png

Piątkowska Szkoła Społeczna działa od 1990 r.
Od 1997 r. naszym Patronem jest Doktor Wanda Błeńska.

logo_pss.jpg

 

MISJA

  • Szkoła – organizacja ucząca się – oparta o spójną wizję rozwoju.
  • Autorytet Patronki – dr Wandy Błeńskiej – jej idee i dokonania inspiracją do podejmowania wyzwań.
  • Wspólne wartości i wizja, które budują tożsamość szkolną.
  • Praca na zasobach – przekonanie, że każdy ma talent i może osiągnąć sukces.
  • Nieustanny rozwój - odkrywanie talentów i ich pielęgnowanie (praca na celach, mapy marzeń, indywidualne drogi rozwoju, tutoring);
  • Radość tworzenia - rozbudzanie pasji i zainteresowań  poprzez konkursy, festiwale, projekty i prowadzenie różnorodnych kół zainteresowań.
  • Indywidualizacja – dostosowanie aktywności dziecka do jego potrzeb, możliwości i tempa pracy.
  • Nowatorskie modele nauczania:
  • LEKCJE ODWRÓCONE – nauczanie wyprzedzające;
  • LEKCJE ROTACYJNE – dydaktyka mieszana (praca na różnych poziomach trudności);
  • PRACA PROJEKTOWA – projekty przedmiotowe, dni projektowe (nauczanie blokowe – cztery razy w roku);
  • TIK – wykorzystywanie Technologii Informacyjno – Komunikacyjnych (np. praca
    z tabletami),
  • Elementy oceny kształtującej, Planu Daltońskiego.
  • Inne – w zależności od potrzeb uczniów i celów  lekcji.

 

WARTOŚCI: SZACUNEK, ODPOWIEDZIALNOŚĆ, KREATYWNOŚĆ

 

SZACUNEK:

  • WSPÓŁDZIAŁANIE a nie rywalizacja – uczymy efektywnej i twórczej współpracy, rozwijając ważne kompetencje społeczne (praca w parach, grupach);
  • EMPATIA – prowadzimy wieloobszarową działalność charytatywną (m. in. stała współpraca ze Szkołą Zawsze Razem, Adopcja Serca, organizowanie wsparcia dla potrzebujących;
  • SPRAWIEDLIWY HANDEL – jesteśmy pierwszą szkołą, która podjęła propagowanie tej idei (Fair Trade).

ODPOWIEDZIALNOŚĆ:

  • PRAKTYKI TUTORSKIE – budujemy strukturę tutorską (tutoring naukowy i rozwojowy);
  • TRENING ROZWOJU – stymulujemy do ciągłego rozwoju;
  • ODKRYCIA – stwarzamy możliwości odkrywania świata, siebie (sztuka wyborów, odpowiedzialności).

KREATYWNOŚĆ

  • POSZUKIWANIE – stymulowanie do podejmowania wyzwań i szukania ciekawych, nowych, optymalnych rozwiązań.

WIZJA

  • TWORZYMY ORGANIZACJĘ UCZĄCĄ SIĘ – KREATYWNE ŚRODOWISKO, przejmujące odpowiedzialność za swój rozwój.
  • STOSUJEMY INDYWIDUALIZACJĘ – PRACA NA ZASOBACH dzieci, naszych.
  • JESTEŚMY LIDEREM w stosowaniu nowatorskich modeli nauczania (konferencje, wizyty studyjne, publikacje).
  • PRACUJEMY NA WARTOŚCIACH: szacunku, odpowiedzialności, kreatywności.
  • JESTEŚMY OBYWATELAMI ŚWIATA – UCZNIOWIE ZDOBYWAJĄ CERTYFIKATY JĘZYKOWE, są otwarci na odkrywanie i poznawanie innych kultur, współczesnych problemów, które staramy się rozwiązywać.
  • WSPIERAMY SŁABSZYCH.
  • MAMY POCZUCIE SPRAWSTWA!

 

„Trzeba pielęgnować swoje wzniosłe marzenia, nagromadzić ich tyle, żeby starczyło na całe dorosłe życie i nie przyjmować "nie" za ostateczną odpowiedź.”

 

Pielęgnujemy marzenia!

spot2_0.png

 

Piątkowskie Studio w imię nowej dydaktyki mieszanej, czyli lekcji odwróconych i rotacyjnych. Film autorstwa pana Witolda Kołodziejczyka.

 nowa_generacja.jpg

new-ifat-logo-300x297.png